2011. augusztus 3., szerda

Nagy Ferenc Galéria - TAB




Ha nem éppen jó az időjárás a Balaton mellett,jó szívvel ajánlom a Tabon lévő Nagy Ferenc Galéria megtekintését, ahol egy nagyon tehetséges fafaragó művész alkotásaiban lehet  szó szerint:  gyönyörködni!

Tabon méltó környezetben látható az országosan is egyedülálló 300 művészi alkotás, amelyen Nagy Ferenc faragó iparművész, szobrászművész teljes életműve. 2005-ben "Magyar Örökség Díjjal" ismerték el a somogyi fafaragó hagyományokból fakadó művész munkáját.

A mester 1998. január 25-én hunyt el.





Nagy Ferenc így vallott művészetéről: „ A szobraim bennem vannak. A szívemben, a lelkemben. Magam elé veszem a fát, és látom, érzem benne a lányt gyermekkel a karján, a fiút, aki éppen ásni készül, vagy hallom belőle a siratóasszonyok jajszavát. Belelátom a honfoglalást, vagy a betyárvilág fájó szépségét. Mindig szerettem a történelmet, imádtam a mondákat, valahol a szívemben ott vannak a világ szereplői minden fájdalmukkal, érzéseikkel, bánatukkal, örömükkel. Én csak megpróbálom megmutatni másoknak is.”





Czine Mihály irodalomtörténész így fogalmazott:

„ Gyönyörűt láttam: magyar vésővel faragott magyar arcokat. Áldassék Nagy Ferenc. „

Megjelent egy szép album is:





Az albumban Nagy Ferenc több mint 100 alkotását Gránitz Miklós fényképein láthatjuk. A könyvet Béres Klára és Steinert Ágota szerkesztette, Murányi Zsuzsa tervezte.





 Hallgassunk közben  egy kis népzenét!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése