2013. augusztus 13., kedd

Emlékezés... Meghalt Vukán György...


Augusztus 12-én ismét egy nagy művész távozott az égiek mezejére.

Vukán György  Kossuth- és Erkel Ferenc-díjas zongoraművész, zeneszerző.








(Budapest, 1941. augusztus 21. – Agárd, 2013. augusztus 12.)


Számos élő koncertjét hallgattam. Lelkileg minden alkalommal feltöltődtem zenéjétől, előadás módjától.



Tisztelettel adózom emlékének!








„ Vukán Györgyöt számos rangos elismerés után 2012. március 14-én Kossuth-díjjal tüntették ki. Fogorvosként is komoly eredményeket ért el, szabadalom kötődik a nevéhez: ő szabadalmaztatta a DMA – DentMetAct orvosi műszert és eljárást fémallergiára.


„Már megírtam a végrendeletemet. Az egyházi zenéim joga Pannonhalmát illeti. Halálom után mindent el kell adni. A pénz egyik felét a Máltai Szeretetszolgálaton keresztül szegényeknek, elesetteknek kell juttatni. A másik feléből megalapítottam a Creative Art-díjat, amelyet bármely műfajban olyan muzsikus kaphat majd meg, aki képes azonnal, szabadon, megkötöttségek nélkül játszani bármit, de mindig másképp, nem előre komponáltan” – olvasható a művész honlapján egy Muzsai Andrással készült beszélgetésben. A zenész, zeneszerző 2010-ben alapította meg az 1000 euró díjazású, kétévente odaítélt díjat. Első alkalommal, 2011-ben Pozsár Máté dzsesszzongorista kapta az elismerést. A pályázatot idén is meghirdették. „ 
( Magyar Nemzet)



Kattints rá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése