2009. november 9., hétfő

Itáliai reneszánsz...





 
Botticellitől Tizianóig
 
Itáliai remekművek a Szépművészeti Múzeumban

Az itáliai reneszánsz hazai kiállítását láttam tegnap a Szépművészeti Múzeumban. A Botticellitől Tizianóig - Az itáliai festészet két évszázadának remekművei című nagyszabású tárlaton több mint ötven múzeumból, többek között a firenzei Uffiziből, a párizsi Louvre-ból, a londoni és a washingtoni National Gallery-ből, a New York-i Metropolitanből, a Los Angeles-i Gettyből és a madridi Pradóból kölcsönzött remekműveket állított ki a Szépművészeti. A Szépművészeti Múzeum gyűjteményéből harminc kép szerepel a kiállításon.
Leonardo da Vinci Hermelines hölgy című képe, Tiziano Kesztyűs férfija, B.Veneto Flórája, Botticelli Virginia - csak néhány néhány kép a 130 alkotás közül, ami a kiállításon megcsodálható. 

 

Az ember végig haladva a kiállításon , átérezheti a reneszánsz társadalmának hangulatát, visszatérhet több évszázadot egy olyan világba, ami már távol van tőlünk. Én mégis megcsodáltam. És érzelmileg feltöltődtem. Nyomon követhettem a különböző festőiskolákat.
Hét szekcióra bontható a kiállítás. ( A festészet tudománya, Emberarcok- angyalarcok, Reneszánsz határok nélkül, Érett reneszánsz, A festészet diadala, Velence és hátországa,A reneszánsz válsága és a manierizmus ) .


 


Engem talán az Érett reneszánsz és a Festészet diadala szekción látott alkotások fogtak meg: Leonardo, Raffaelo, Coreggio, Tiziano, Giorgione képei .





Jó feltöltődés volt számomra ez a kiállítás a borús, esős időben! Mindenkinek ajánlom a tárlat megtekintését!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése