2009. november 9., hétfő

56 06/ Őrült lélek vert hadak





Egy darab, ami sok port vert föl!

Nos. Miután teljesen véletlenül hozzájutottam a kaposvári Csiky Gergely Színház 56 06 /Őrült lélek vert hadak - Mohácsi István- Mohácsi János- Kovács Márton - DVD-re felvett előadásához, tegnap este megnéztem.
Vegyes érzelmekkel álltam fel fotelemből.
Úgy éreztem egy nagy összeturmixolt fricskát kaptam az 56-os eseményekről. Időnként kénytelen-kelletlen kacagtam. Talán, ha nem 56-rol szólt volna ez a darab ilyen formában... Volt humora, jól kitalált díszlete, jó rendezői ötletek, néhány jó színész... Itt meg kell, hogy jegyezzem : lehet, hogy én süket vagyok de időnként egyes színművészek szövegét nem értettem. Vagy fejhangon ordibáltak, vagy hadartak... De lehet, hogy a beszédtechnikával van baj... Nem akarok bántani senkit. De így voltam vele.
Aki nem tudja, miről is szólt ez a darab:
Időutazásban van részünk, 16 évvel a rendszerváltás után állami ünnepséggel - itt még egész jól összeállt számomra az író-rendező szándéka - kezdődik a darab. Majd alászállnak az 56-os un. Gödörbe, vagy 56-os Emlékműbe. Aztán útjuk során megkezdődik a találkozás 56 eseményeivel. Igencsak sajátságos szemszögből!
Van egy-két pillanata az előadásnak, amikor az ember szinte elfogadná azt, amit lát. Később azt gondoltam valami szürrealista tabló pörög előttem. Aztán a következő pillanatban már szinte gyalázatosnak tűnt számomra, amit láttam. Szerintem több túldimenzionált része van a darabnak. Aztán a Nagy Imre jelenetek, Neil Armtsrong, James Bond feltűnése, Tóthék, Gróf Széchenyi István... Valahogy mintha nem igazán sikerült volna egy idő után befejezni a darabot...
Az jutott eszembe, mi lesz a véleménye egy fiatalnak 56-rol, aki megnézi a darabot , és szinte alig tud valamit róla. Egy őrült kavalkádot lát. Vagy talán az volt a célja az írónak, rendezőnek, hogy történelmünk e sokat méltatott eseményére így hívja fel a figyelmet? Vagy csak egyszerűen így látja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése