2017. március 5., vasárnap

Tavasz... Böjti szelek fújnak...




A farsangi időszaknak vége. Az önmegtartóztatásra szólító nagyböjt hetei következnek. A böjtnek előkészítő szerepe van: felkészít a húsvét megünneplésére. 

( Mellékesen  az egészségünknek is jót tesz a böjt.)



Fújnak már a böjti szelek
( népdal )

1. Fújnak már a bőjti szelek,
Ingem, gatyám, lobog, lebeg,
Kis kalapom is elvitte,
A Tiszába bé vetette.

2. Én ültettem a rózsafát,
Más szakítja le virágát,
Én szerettem szőkét, barnát,
Más éli vele világát.
Három ágú rozmaringszál,
Bolond az, ki leányhoz jár,
Lám én menyecskéhez járok,

Ha akarok, véle hálok.




Szécsi Margit

 Március


Téli szellők fújjatok csak
játszatok a hajamon.
Olvassz havat, melengető
márciusi szép napon.

Fagyos folyó megáradjon,
vessen bimbót minden ág,
Szebb a somfa gyenge szirma
mint a szürke jégvirág.

Március van, március van,
ember s állat érzi már.
Dong a kaptár, szárnyat rezget
százezernyi kismadár.
Jó volna a nagykabátot,
félredobni, s könnyeden
játszadozni, s birkózni a
városvégi zöld gyepen.

Jó volna már munkálkodni,
arra vár a kert, mező.
Szép reményhez, szorgalomhoz
kell a fény, a jó idő.

Pacsirtának kék magasság,
vetőmagnak tiszta föld,
Jöjj el tavasz, földről-égről
már a telet eltöröld!



Kattints rá!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése