2009. szeptember 21., hétfő

Felülről fúj az őszi szél...



Felülről fúj az őszi szél




Felülről fúj az őszi szél,

Zörög a fán a falevél,
Ugyan babám, hová lettél,
Már két este el nem jöttél.

Már két este el nem jöttél,
Talán a verembe estél,
Nem estem én a verembe,
Véled estem szerelembe.


( Szatmár, Nagykálló)








Ősszel érik babám...


Ősszel érik babám a fekete szőlő,
Te voltál az igazi szerető.

Bocsáss meg, ha valaha vétettem,
Ellenedre babám rosszat cselekedtem.

Jaj, de szépen zöldell a rimóci határ,
Közepibe legel egy kis bárány.

Közepibe gyöngyen legel egy kis bárány,
Jaj, de csinos, büszke a rimóci kislány.

Neked varrom, hogy legyél szeretőm.
Négy sarkába négy szál fehér rozmaringot.
Közepibe babám, hogy szeretőd vagyok.




És  egy másik szép népdal Sebestyén Márta előadásában :




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése